Historia Trabanta
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Trabant to marka pojazdów, produkowanych w dzisiejszych Niemczech, wtedy w Niemieckiej Republice Demokratycznej, czyli socjalistycznej NRD. Nazwa Trabant jest nieprzypadkowa. Bezpośrednią inspiracją do nazwy była rocznica wystrzelenia sputnika. Nazwa sputnik, to w niemieckim tłumaczeniu Trabant.
Samochód był następcą pojazdu P-70. Prostego auta, które popularne było w latach pięćdziesiątych. Trabant był unowocześnieniem tej udanej konstrukcji. Pierwszy trabant zaprezentowany został w roku 1957. Był to model P-50, charakterystyczną cechą tego modelu była plastikowa karoseria, tworzona z materiału nazywanego durplastem. Materiał był niezwykle wytrzymały i co najważniejsze odporny na korozję. Ciekawostką jest to, że jest to tworzywo całkowicie niepalne. W razie pożaru po prostu się topi.
Samochód Trabant P-50 podsiał niewielki dwusuwowy silnik, niemało miejsca w środku i spore możliwości załadunku. Oferowany w wersji sedan i kombi. Zastąpiony został przez nieco bardziej unowocześniony model 600
Najbardziej popularnym modelem Trabanta był jednak produkowany przez 27 lat model 601. Początkowo, przez wile lat oferowany był z silnikiem dwusuwowym. Bardzo wielką zaletą samochodu było dużo miejsca w środku i banalnie prosta konstrukcja. Te pozytywne cechy nie oznaczały jednak że było to auto prymitywne. Zapewniało komfort jazdy i zadowalające osiągi.
W końcowym czasie produkcji, zaprezentowano Trabanta 1.1, czyli trabanta 601 z silnikiem Volkswagena. Produkowany tylko przez kilka lat, był pierwszym Trabantem z silnikiem czterosuwowym i na trwałe wpisał się w historie motoryzacji. W naszym kraju był konkurencją fiata 126p. uznawany był za pojazd lepszy od tego samochodu.

Starsze artykuły:

Author:

Related Post

top