Tarpan
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Ten interesujący samochód zaprojektowany został jako pojazd idealny do pracy w gospodarstwie rolnym. Większy od pojazdów typu Syrena pick up, nowocześniejszy i bardziej praktyczny niż Warszawa. Tarpan początkowo miał bazować na częściach samochodu Syrena. Pojazd ten początkowo nie nazywał się Tarpan. Początkowo nazywany Warta, nie wszedł jednak do masowej produkcji. Zaprojektowano więc Wartę 2, pojazd, w którym wykorzystano szereg części z nowszych aut PRL, przede wszystkim Żuka ale i Dużego Fiata. Pojazd posiadał silnik o dość niewielkiej mocy 50 KM, osiągi samochodu, co zrozumiałe, również nie były zbyt dobre. Pomimo tego, pojazd wszedł do masowej produkcji, choć w przypadku tego samochodu nie była ona tak duża, jak ? na przykład ? produkcja Żuka. Wykorzystywany w nim silnik samochodu Fiat 125p. zapewniał mierne osiągi, w zamian za to cechował się dużym apetytem na paliwo.
Samochód na trwałe wpisał się w obraz wiejskich dróg, choć nie tylko na wsi znalazł swoje miejsce. Z powodzeniem wykorzystywano go również w miastach, jako praktyczne auto Tarpan dzielnie służył w wielu zakładach pracy.
Dziś, po latach, pozostał tylko wspomnieniem. Warto jednak wspomnieć, że był produkowany od roku 1972  do 1991 roku, a więc przez wiele lat. Po zakończeniu produkcji tego pojazdu, zaprojektowano i wprowadzono do produkcji Tarpana 2, nazywanego Honker. Honker był autem stricte terenowym, wykorzystano go miedzy innymi w wojsku.
Tarpan nigdy mnie zdobył takiej popularności jak Żuk czy Nysa, ale bez wątpienia jest samochodem, który przyczynił się do rozwoju Polskiej motoryzacji.

Starsze artykuły:

Author:

Related Post

top