Witaminy i mikroelementy

Witaminy i mikroelementy

Ważną rolę odgrywa uzupełnianie witamin i mikroelementów po treningu. Powinniśmy myśleć cały czas o tym, aby nasz organizm był silniejszy i odpowiednio wzmacniany. Podczas treningu wiele dobrych składników „gubimy”, więc ważne jest uzupełnianie witamin A, C, E, B6, B12. Ich niedobór może spowodować nieoczekiwane problemy zdrowotne, których na pewno nie chcemy. Dlatego tak ważna jest odpowiednio przygotowana dieta, która w ciągu dnia powinna zawierać zbilansowane i dopasowane pod organizm biegacza posiłki oraz zapotrzebowanie w składniki odżywcze.

Niedobór żelaza oznacza uczucie zmęczenia, a co za tym idzie pogorszenie wyników. Często zdaża się sportowcom. Nie raz potrzebne są nawet badania. Nadmiar natomiast również jest szkodliwy. Produkty, które zawierają żelazo to m.in.:

  • czerwone mięso

  • płatki owsiane, kasze – produkty zbożowe,

  • warzywa strączkowe,

  • pestki dyni, słonecznika

  • natka pietruszki.

Warto produkty te łączyć z produktami bogatymi w witaminę C, ponieważ żelazo jest wówczas lepiej przyswajalne.

Następnym ważnym składnikiem jest oczywiście wapń. Małym dzieciom już się wprowadza zasadę, aby pić mleko. W nabiale właśnie znajdziemy wapń, jak również w warzywach strączkowych i zielonych liściastych. Chcemy mieć mocne kości – pamiętajmy o wapniu.

Przykładajmy, więc uwagę do naszej diety. Zaplanujmy ją – wprowadźmy wszystkie ważne składniki, które nasz organizm potrzebuje. Obserwujmy go.